Saturday, October 20

Mnichov


Druhý týden práce v Mnichově zamnou. Abych to upřesnila, díky projektu od Evropské Unie,který se jmenuje Leonardo, se momentálně nacházím v Mnichově a to celkem na tři týdny, pracuju zde a bydlím v německé rodině. Je to skvělá příležitost a navíc ještě dotovaná.
Pracuju v Karstadtu, což je vlastně obchodní dům, jsem v oddělení šperků a hodinek. V Karstadtu semnou pracuje ještě spolužačka, ale na jiném oddělení.

Rodina
Ze začátku jsem byla hodně vystresovaná, ikdyž jsem už na výměnném pobytu v Německu byla, tohle byl mnohem tvrdší dopad.
Po přidělení do rodin jsem byla hotová, moje přidělená studentka semnou nemá nic společného ani za mák, jsme každá jiná a tak je taky problém v komunikaci, navíc Němci jsou povětšinou věřící, což má rodina je taktéž. Ale rodiče jsou na mě milí. Navíc jsem skoro celý den mimo domov a přicházím až večer, jelikož se setkáváme s ostatními studenty po práci.
Jo, taky mi ukradli telefon, což byla další nepříjemná komplikace, ale vše se vyřešilo, zatím mám náhradní. S rodinama je to různé, spolužačky mají rodiny co se o ně velmi zajímají, já jsem tu víceméně prostě ubytovaná a tolik se nebavíme, rozhodně pokud je nějaký problém škola to ihned řeší.

Práce
Ještě něco málo o práci, nejdříve mi přišlo hrozně hloupé proč jsme jako zahraniční praktikanti posíláni do Karstadtu, kam přichází denně stovky lidí a já jim absolutně nerozumím pokud na mě bavorskou němčinou spustí cosi o jejich rozbitých hodinkách, vlastně k takovým slovíčkám jsem nikdy nepřišla. Naštěstí jsou němci vcelku všichni milí a jak řeknu že jsem zahraniční praktikantka, tak se usmějí začnou mi to vysvětlovat, popřípadě se zeptají zda umím anglicky. A tak to jde každý den a myslím, že každý den je lepší a lepší.

Zábava a památky
Už minulý víkend jsme byli s jedním studentem z Mnivchova, který byli v březnu u nás v Liberci na stáži. Chci poznat Mnichov co nejvíc, moc se mi tu líbí. Byli jsme na Octoberfestu a to ten poslední den, byli jsme se podívat i v několika pivních stanech a koupili si lístek na ruský kolo, ze kterého mohl člověk vidět snad celý Mnichov.Kroje jsou naprosto úžasné a snad žádný jsem neviděla dvakrát. V Mnichově, přímo v centru jsou obchody jen s těmito kroji a Lederhose a doplňky, jako například naušnice a řetízky s preclíky. Na zábavu v týdnu není moc času a tak uvidím co dnes stihneme vidět a tak, jelikož se chystáme zase se cournout. Ale abych pokračovala, byli jsme se spolužačkou v Olympia parku. Je to nádherný komplex, všechny budovy řipomínají natažené sítě a nachází se tam také jezírko, kde je spousta kachen, divokých hus a racků. Parádní místo pro pěkný den. Z centra jsme prošli tu hlavní část. Radnici, Divadlo a podobné budovy. Frauenkirche, což je kostel hned v centru a je z něj parádní výhled, bych chtěla zdolat dneska, ale jak je to s tím mým strachem z výšek že:)

Včera jsme byli pařit, ten mnichovský kamarád nás vzal do klubů na Ostbahnhof, jmenuje se to Kultfabrik. Mě to připomíná malinko tržnici, ale všude jsou kluby, uměle vytvořená ulice s kluby a můžete si vybrat kam je libo. Vstupné je 5 Euro, ale můžete kam chcete. Je jich celkem 13 a nechybí i taková Schlagergarten, kde hrají jen typické bavorské šlágry. Výhodou je, že Sbahn je těsně v blízkosti. Samozřejmě pátky jsou většinou dny akcí a tak je zlevněný vybraný druh alkoholu a podobně.

Doprava
Doprava je tu bezproblémová a dá se v ní snadno orientovat, všechno je tu popsané. Já používám Ubahn( metro) a Sbahn. Sbahn je vlastně taky metro, které ale vyjíždí i na povrch, nevidím v tom moc rozdíl. Momentálně slaví Mnichovské Sbahn 40. let, první trať Sbahn byla postavena díky uskutečnění Mnichovské olympiády v roce 1972, která je bohužel v historii černě zanamenáná. Ale to je vám asi známo. Autobusy či tramvaje jsem zatím nepoužila, jelikož metro i Sbahn mají dostatek zastávek a to dost dobře rozmístěných. Týdenní jízdenka mě vyjde na 15,30 Euro a to podle toho v jakém jsem kruhu (pásmu). Já bydlím ve třetím, takže to mám o něco levnější než ostatní.Spolužačka platí na týden něco kolem 20 Euro. Ale i tak se to vyplatí.

Každopádeně, když už jsem taky chci si to co nejvíce užít, brzy se zase ozvu.
Servus ( po mnichovsku)

















No comments:

Post a Comment